mandag den 8. marts 2010

Underbevidst overflade

Nogle små pelsdyr
holder åbent øje med alt hvad jeg er
med bagvendt djævlegreb
den monumentale ørkenvandring
med tilbageblik på mainstream-vejen
fremadrettet udsyn mod forstørret horisont
og i mig en dyb sult
Der er tilsyneladende
en vidunderlig udsigt på
mit hjertes vinger

Små skjulte svin
yderligere tilsvining af mit plettede rygte
rytterstatuer drypper antikt blod
mod opadrettede lyskegler
et foruroligende ekko
af Det Tredje Riges billedskabelse
og i mig en umættelighed
Der er tilsyneladende
ekstreme visioner på
mine kløers yderkanter

Fedtede små kujoner
efterlader mig med panoramablik
over et uendeligt tåget øde
hvor sjælens slamflod fordeler sig
lader langusterens øjne på stilke
periskopere over vandskorpen
og i mig en tomhed
der er tilsyneladende
en spaltet mangfoldighed på
mine tankers næb

2 kommentarer: