mandag den 8. marts 2010

Titia går ud

Hvorfor gå i seng?
Lyt ved vinduet
byen venter på mig
jeg er snart derude

Træder ud i natten
rører dem som skygger i en mørk korridor

Natten er skjult bag døren
åbnes ved første øjekast

Jeg gør mig ukendt
afklæder mig
og går ud i natten
griber en taxi
"kør mig derhen du ved"
chaufføren er perser med silkehvid pels

Nu står jeg her f
oran menneskemængden som spredes da jeg træder frem
mine glatte ben først
går igennem en menneskekorridor
lyset blinker i mit ene øje
det andet ligger på brøndens bund

Burde jeg præsentere mig selv?
Jeg er Titia
jeg steg op af det stålgrå vand

Nogen vil ha en autograf
nogen vil ha billeder
andre kys
de gir mig gaver og drinks
på fingrene lyser for længst forkullede skove

Hvorfor elsker de mig?
Hvorfor spør du?
Du ved jeg har mana

Fuck you! Du ved hvem jeg er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar