søndag den 21. marts 2010

EKIM-ormene II

Hvis man som mandlig besøgende på Det Poetiske Bureau har været ude på toilettet og slå en streg, har man nok lagt mærke til at ormene herunder har været hængt op over toiletkummen: http://kraniemaelk.blogspot.com/2010/03/blog-post_17.html. Faktisk er jeg lidt stolt over at de har fået lov til at hæge på toilettet siden sidste sommer, hvor jeg sad og tegnede dem i min campingstol med en håndbajer på Roskilde Festivalen. Men det er ikke helt for sjov, at jeg tegnede disse orme. Det var i grunden et forsøg på at anskueliggøre et abstrak spirituelt koncept for mig selv og mine medstuderende i Et Kursus I Mirakler, som jeg har studeret siden 2007. Dettte kursus, som er udformet i en kristen terminologi, skrevet i shakesperianske blankvers og minder meget om buddhismen i sin tankegang, fortæller at vi alle er et, aldrig har været andet, og at kun en vidlfaren illusion får os til at opleve os selv som adskilt. Meget kort fortalt. Det er en vildt provikerende tankegang, og mange kastes ud i en slem identitetskrise når de forsøger at komme igang med det omfattende værk, men de fleste synes også det er det værd, når de er gået med på jordskredspræmissen, og enten vælger at læse det som et filosofisk værk, eller noget de har lyst til at implementere i praksis i hverdagen. Men altså, for at anskueliggøre det her crazy koncept på en humoristisk måde, lavede jeg de her orme, som har en "identitet" i hver ende, som tilsyneladende er adskilt fra den anden, og kun mangel på bevidsthed om, hvad der foregår under jorden gør, at de bliver uvenner, forelskede, oplever kulturkløfter etc. Det koncept kan man jo så gå med på eller lade være, men man må godt printe siden ud, og tage den med på toilettet, så man stadig kan pisse imens!

6 kommentarer:

  1. Det er nok en idé, at linke til indlægget med ormene, for hvis man som jeg læser de enkelte indlæg adskilt, er der ikke noget "herunder".

    Det der med at vi alle er et var i øvrigt en erkendelse jeg nåede frem til som barn. Ikke at jeg har levet specielt efter noget af den grund (tror jeg), men kan være en meget god tanke at have for "øje" indimellem.

    SvarSlet
  2. Jamen Leoparddrengen, hvordan faen gør man det? Det er så teknisk altsammen!

    SvarSlet
  3. Laver et link? Du går ind på den side der skal linkes til, og kopierer adressen (altså det der står i adressefeltet i browseren, i dette tilfælde http://kraniemaelk.blogspot.com/2010/03/blog-post_17.html, og i editoren markerer du så det eller de ord som skal være link, og klikker på "Link" over editoren. Og der hvor man skal indtaste adressen - i den popup der kommer - sætter du så det tekst ind du før kopierede...

    SvarSlet
  4. Undskyld. Det var dagens absolut mest tåbelige spørgsmål. Selvfølgelig ved jeg godt, når jeg bruger indersiden af hovedet, hvordasn man linker!

    SvarSlet
  5. Det glæder mig... jeg var ved at blive helt nervøs ;)

    SvarSlet
  6. Ved sgu ikke lige, hvad der skete der. Kortsluutning, som hende der punkprinsessen sagde.

    SvarSlet