mandag den 8. marts 2010

Stort bedrag

I:
Bedrager mine øjne mig?
Der er ingen her
kommunikerer ud i intet
ingen kommunikation i ingenting
Bedrager mine øjne mig?
Jeg har ingen øjne og ser intet!


II:
Bedrager mine øjne mig?
byen på bjerget brænder
intet kan skjule den brændende by
regnen lader ruinerne løbe
ad skrænten i rivende askeskred
århundreder styrter sammen
historiske bygninger
vidundere
smuldrer til støv
Hurra! Hurra!
mere af den slags!
mere af den slags!

Var mine egen herre igennem århundreder
der var så varmt
skærmede mine bedragede øjne mod solen
kulden kunne jeg ikke røre

Mine sanser bedrager mig
registrerer ikke de hængende frugter
saftige orkideers tyngde
springvandets forstøvning
solurets selekterede skygge
græs i milliondollar-klassen
grønt som helvede!

Læs mig uden skyld
der er ingen ord på disse sider
kys mig uden skyld
jeg har intet at tilbyde dig
men jeg kan fortælle dig
at Teletubbierne bedrager hinanden
stort bedrag
hver lørdag
running wild
som vildskud
solskoldet
regnstrimer på ansigtets støvlag
bag rækkerne af wastelands på stribe

Mit hjerte bedrager mig
lader hjernen afspille worst case scenarios
gir mig åndenød
koldsved
digital programmering
0: ingen smerte
1: smerte
0-1-0-1-0
binær puls
blikket vendt indad
Mine tanker bedrager mig
fuck det
ingen uddybelse nødvendig


III:
I min drøm talte jeg sandhed

Med skovens kalkgrønne kølighed
flød den ubesværet gennem min mund
om morgenen var den væk
Om natten drypper den fra de fugtige popler
rækker uendelig højt over himlen
passerer stilfuldt velovervejet
mod horisontens frådende latterbrøl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar