mandag den 8. marts 2010

Det yderste korresponderer ikke med det inderste

Stirrer i blinde
vil penetrere den massive tyngde
med mit hjælpeløse blik
der er ingen overensstemmelse altomfattende kortslutning absolut sammenbrud
af ethvert meningsfuldt kredsløb

Det yderste korresponderer ikke med det inderste

Bagtæppet hænger tungt
mine øjne fæstnes i de symmetriske figurer
de trækker mig ind
spalter hjernen mellem halvdele
nøjagtig er sandheden ikke
den er spredt som splintret glas

Symmetriseret perspektivisk gjort anderledes
ført ind i en mørk verden
langs linjerne med flygtige svævende figurer
i sandhed
i blinde
kategorisk
katatonisk
Smerten sendes i reprise
igen og igen
den ligger som en symmetrisk hynde
under almindeligheden
umulig at glide af på
hvor meget end jeg drikker
trænger jeg aldrig igennem
den dumpe elastiske gummivæg
jeg møder når jeg griber efter dig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar