mandag den 8. marts 2010

Tørst

Går igennem stormagasinet

Kun klædt i et håndklæde
leder jeg efter dig

Jeg ved du er herinde

Skærer mig gennem menneskemængden
hænder som urskovsknive
bruger mange kræfter
drikker inderligt af fontænen
min bløde mund som den tørstige hjort
skriger dit navn gennem hallen

Stryger henover køledisken for at finde dig
hurtigt

Jeg længes efter dine hænders varme

Kødarme griber efter min krop
iskolde salater lukker sig om mig

Jeg er grøntsagernes nedkølede tørstige fange

Jeg fryser mens jeg kigger op
rulletrappen med sit opad, opad, opad
fortæller hvordan mit liv med dig vil blive

Står du på toppen og venter på mig?
Ingen ved det
men jeg beder dig
få mig ud herfra
ud på gågaden langs boulevarden

Før mig ud af denne by
mod de skægstubagtigt stikkende stubmarker

Før mig bort

Jeg fryser Jeg er tørstig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar