mandag den 14. december 2015

14. december. Pinjetræerne

Natten før vi rejste til Napoli, drømte jeg om pinjetræer, om at der løb vand fra deres kroner. Da vi kom ud i byen, så jeg pinjetræerne, og så at de lignede hvad jeg havde set I drømmen. Nogle dage senere, fortalte jeg om drømmen til en kvinde fra Napoli. Hun sagde at Sibyllen havde givet mig den drøm. For den flydende harpiks, der kom fra pinjerne, hærdede de gamle romerne til hellig røgelse. The night before we went to Naples, I dreamt about pine trees, about water running from their crowns. When we arrived, I saw the pines, and saw that they looked like what I´d dreamt. A few days later, I told of the dream to a woman from Naples, and she said that the Sibyl had given me that dream, because in the ancient times, the liquid resin from the pines, the ancient Romans hardened and used as sacred incense.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar