fredag den 11. december 2015

9. december. Sverige


Sverige, Sverige. Jeg føler mig altid mere fri, når jeg er kommet over broen. Når jeg kan se konturerne af højlandet i horisonten, når jorden bliver fyldt med store klipper og løvskoven afløses af granskov. Søerne er dybe og fyldt med ”näcken”, der vil drukne enhver politiker, der måtte komme i nærheden. Ravnene vil hakke deres øjne ud. Danmark er blevet en skændsel.På den anden side af broen kan jeg glemme mit lorteland for en tid.
Sweden, Sweden. I always feel more free, when I have crossed the bridge. When I can see the contours of the highland in the horizon, when the land is filled with cliffs and the hardwood trees are replaced by pines. The lakes are deep and filled with ”näcken”, that will drown every politician that comes near. The ravens will peck out their eyes. Denmark has become a disgrace. ON the other side of the bridge
I can forget my country of shit for a while.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar