torsdag den 12. september 2013

SÅ MEGET VED JEG




Jeg ved ikke hvordan og hvorhen
men jeg vil se og lytte
og finde symboler
som en Jungiansk skattejagt
jeg vil gå med Gud
eller Satan eller Anubis
eller hvad det nu hedder
og stole på min kunst
så meget ved jeg
jeg vil finde en løsning
som er bæredygtig og stabil
jeg er ikke interesseret i kaos
eller pathos eller drama
det gavner ikke kunsten
det gavner ikke mig
så meget ved jeg
jeg vil finde en vej
båret af kærligheden
løftet af kunsten
for der er ingen grund til andet
så meget ved jeg
jeg vil se for jeg er ved at lære at se
jeg er ved at åbne for større dybder
som Rilke sagde
også for det kan jeg takke den kunst
der valgte mig
selv om jeg var for bange
den gav mig lys og håb
det ved jeg nu
jeg gik igennem den ord for ord
billede for billede
tone for tone
for at kræve mig selv tilbage
for at åbne for kærligheden igen
og jeg vil arbejde sammen med den
billede for billede
tone for tone
ord for ord

Så meget ved jeg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar