torsdag den 12. september 2013

PORTRÆT AF KUNSTNEREN SOM KONTORMUS



Selvfølgelig er Axapta og Navision lige mig
og du fatter ikke hvor hård jeg er til Excel
fra mit vindue på kontoret kan jeg se
en mur med kedelig grafitti
de drenge har for meget fritid
tænker jeg og ser igen på mit regneark
jeg er god til mit arbejde
databaserne synger gennem deres
rødder jeg er blevet virkelig god til
at lave de relationer som er databasenes
dybeste sammenhæng der er
ikke neonlys og kantinen har omlagt
til økologi uden at prisen er blevet
synderligt højere, tænk engang
hvad en god ernæringsassistent kan gøre
for en hel arbejdsplads jeg er
glad for at jeg har muligheden for at vælge
mellem  kontorstol og siddebold det
styrker muskulaturen i korsettet og
jeg skal til pilates bagefter jeg har råd
til min egen bil nu og jeg mener det
jeg har intet ondt at sige om det
det er et udmærket valg at træffe så længe
den økonomiske krise er u-overstået og
fornuften synes at burde få det sidste ord
for en gangs skyld men
hvis min skæbne er at være
en lille fisk så lad mig være
multen der indeholder
et euforiserende stof og så
kan Josefinerne
være de inflaterede hvaler de nu engang er
og litteraturpriserne kan sætte sig fast i deres
barder thi jeg er ikke
en af de mindst ringe og jeg kan kontonumrene
for handel- og servicevirksomheder udenad
og fra mit vindue ser jeg drengene tagge muren
og jeg kan se hvad der står, der står:
The rest is fucking silence!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar