mandag den 20. december 2010

Villa Had*

Åh, denne morgen
jeg vågner og mærker
mine knogler stå stille
stærk og stærkere
så lille, så stor
passerende i stolthed fra
sommer til efterår
som min sindsstemning altid følger

Jeg tæller mine knogler
mens jeg stadig venter
og hvis du spørger mig
JA!
Jeg bor stadig i Villa Had!

Og vinteren vokser sig højere og højere
mens foråret håber på genkomst
og jeg drømmer glade farver
jeg går ud, og havkatte håber i kulden
så kold og klar er luften!

Gennem denne morgen
strækker jeg mig og frygter
Genne denne morgen
står mine knogler stille

Aldrig for tidligt
aldrig for sent
jeg bor stadig i Villa Had!

Jeg tæller mine knogler
mens jeg stadig venter
og hvis du spørger mig
JA!
Jeg bor stadig i Villa Had!

*Philip Boa gendigtning, "Villa Hate", fra Lord Garbage, Motor Music 1998

Ingen kommentarer:

Send en kommentar