mandag den 20. december 2010

Giftig misundelse*

Madame, sir!
Er der en rute De ønsker i dag?
Ja, til Tanger!

Madame, sir,
er der en særlig rute, De ønsker i dag?
Ja, til Tanger
jeg møder Paul Bowles i Tanger
tillad mig at introducere mig selv
jeg er digter
bare doven, alt for doven

Smerte, moral, nedtur
havde udmærket sex i morges
følte mig næsten lykkelig –
hvor tåbeligt!
tilbage i min gamle form
dog ganske uventet
vi havde vidunderlige skibe, eller sådan
lastet med uendelige problemer
iIndtil morgenen kom
og jeg sang til mig selv:

Alt i dig er giftigt!
Alt i dig er ødelæggende!

Endelig ramte jeg sengen
og dagen sneg sig ind på mig
giftig efeu
dagen sneg sig ind på mig
og jeg synger:

Alt i dig er giftigt
Alt i dig er ødelæggende

*Gendigtning af Philip Boas "Poison envy", Lord Garbage, Motor Music 1998

Ingen kommentarer:

Send en kommentar