tirsdag den 21. december 2010

Satelitmand*

Jeg føler mig som en jaget engel

Da jeg vågnede og opdagede
jeg ikke er med i en stjernekrig
nej, i dag synes det
som er jeg med i en
sørgelig film i maj
en smuk film, muligvis
men så bleg og uden fornuft

Al min barndoms memoir
i denne situation noir
al min vrede samler sig her
så jeg føler min søde fortabelse
så rent
og hver dag føler jeg mig
som en jaget engel

Jeg er en satelitmand
jeg gør alt hvad jeg kan
jJeg er en satelitmand
jeg gør alt hvad jeg kan
for ikke at genkalde
min teenage erindring

Jeg føler trang til at give dig ly
i min hjernes hus
så umulig, så forfængelig
Jesus, vi og fortiden
vil aldrig genkomme
og alle satellitterne omkring mig
gfiver mig lyst til at stikke af
gør mig svimmel, svimmel, svimmel, svimmel…

Jeg er en satelitmand
jeg gør alt hvad jeg kan
jeg er en satelitmand
jeg gør alt hvad jeg kan
for ikke at genkalde
min teenage erindring

Al min vrede samler sig
føler min søde fortabelse så rent
giver mig lyst til at checke ud
og jeg føler mig som en jaget engel

*Philip Boa gendigtet, "Satelite man", Lord Garbage, Motor Music 1998

Ingen kommentarer:

Send en kommentar