onsdag den 3. juli 2013

Herfra til evigheden


Jeg har været alt for langsom til at forstå
at du er den bedste af dem alle
der var så meget der åd mit udsyn:
begravelser, pis og damage control
men jeg kan se
at det der sker nu min skat
har lagt et panser om alt hvad du er
placeret en lindorm
omkring dit søde væsen

Du er Københavns bedst bevarede hemmelighed
sværere at kende end nogensinde før
der er et Helvede i gang
som jeg gerne vil vide noget om
og du kan ringe dag og nat
jeg kan tage det, jeg ved godt
hvordan det er når verden er tiltet
og hospitalsgangene er Skærsilden
men så kommer der noget ud af det blå
med en chance til, uden regning
jeg vil gerne være den
der gør det for dig
men jeg kan ikke finde dig
for du står ikke på Krak og der
er et fjols der ikke vil
give mig dit nummer

For den aften til Allan Olsen
hvor jeg tog jeg din hånd og holdt den
hele vejen hen til fadølsanlægget
det var første gang nogensinde at din hånd
var i min og jeg
ville ønske at
jeg aldrig havde givet slip

Alle de selvudnævnte orakler, De
Litterære Helligheder
de når dig aldrig til knæene
du har så meget mere at sige
havde det gjort en forskel hvis
jeg havde taget masken af?
der var ting og prioriteter og kærester
alt det du havde at lave og dødsfald
og redaktioner og et lillebitte
”os”

Måske er det for sent
men du skal vide
at alting gir meget mere mening med dig
og hvis det er for sent så håber jeg
at en engel om nødvendigt
råber ind i dit ansigt
at fra den aften til Allan O
ville jeg holde din hånd herfra og til evigheden
måske kræver det et mirakel
og det er straffen for
at elske så meget og dum nok
til at holde sin kæft med det
jeg kender de skygger, som ler af mig
dag og nat
men jeg kender ikke dine, og desværre
er enhver sit eget Helvede nærmest







1 kommentar: