mandag den 28. februar 2011

Obelisk (til en bankrådgiver)

Pis op af monumentet
før renten stiger
min u-ven

Her lades al kærlighed ude
vi kender ikke hinanden
fra førhen
men det er også lige meget
thi vi har fuld gang i vores
småborgerlige forhold
som lugter langt væk af
heste og satan og
yderligtgående andedamme

- føj -

Men for længe siden var det anderledes
du kan ikke efterligne det
eller imitere det
fuck dig hvis du prøver
dit svin

Men se dig omkring
er der noget anderledes fra igår?
Har jeg foretaget ændringer i
min tegnebog
min økonomi
mine rentemæssige
omkostninger pr. år?

Tag dig sammen et øjeblik
måske to


Din mimik -
har du styr på den?

Efterligner du
dem du egentlig
helst ikke
vil ligne?

Måske handler du u-etisk
måske u-egennyttigt
men muligvis til fordel for
og ellers udmærket
sig ikke at alt det her er forkert!

Den knyttede hånd, ja
den der!
Hvad ville du ellers sige?

Ingen kender nætterne
men pis op af monumenterne
såfremt du har muligheden

Giv op altid!

Nej, aldrig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar