lørdag den 15. januar 2011

Mazurka under pergolaen af Søren Gehlert Schmidt og Louise Kristensen

Dåbsgave til de royale tvillinger - en afviklingsnovelle i primærfarver

- Åh ja, lige dér! Giv mig den! Åh, ja, giv mig den! Åh! Åh!
- Åh baby, der, nej dér! Ja ja JA! Åh, åh, åh!
- Ahh…åhh…hhh…ahh…ja! JA! Dér! Åh, giv mig den!
- Ad?! Ad ad ad! Hvad fanden er det, her stinker af?
- Ja, hvad fanden er det, her lugter af? Du har da ikke…vi har da ikke…jeg mener…
- NEJ! Eller har vi? Ku du tænke dig det?
- Øhh…mjnajjoøhe 1)…det ved jeg ikke…mjjo …men her lugter meget, gør her ikke?
- Jo, det STINKER nærmest. DU stinker! Har du skidt i bukserne?!
- Hvad? Hvad er det du siger? Hvad siger du? Det er ikke mig! Det er DIG – dit beskidte svin!
- BARE FORDI JEG HAR SKIDT 1 ENKELT GANG UNDER ORALSEX! DET VAR IKKE MIG! FAT DET DOG!
- Det var ikke kun en gang. Det har du gjort mange gange, dit ækle dyr!
- Små slag, små slag. Du har sgu da bæ på skjorten! Fuck, hvad har du gang i?
- Hvad snakker du om? Hvad fanden…ad! Der er sgu da lort på min skjorte!
- Og på min! Der er sgu da også lort på min skjorte!
- Føj, for helvede! Det er jo lort! Føj for den lede, vi har jo knaldet oveni en – hundelort! Føj for alle ramsalte djævle!


Samtidig, i tykningen ved den nyligt fældede eg, fremtræder skyggen af en lille, fedladen mand med en krone på hovedet. Han går og kalder. Han kalder et navn ud over sommerlandet med de summende insekter. Lyden af hans stemme når de to unge elskende. Han træder nærmere, denne lille fedladne mand med en krone på hovedet. Han stiller et spørgsmål:
- ’ar I set min ’und?
- Hvad?! Er det dit syge bæst, der har overskidt vores knaldemark? Du er i en verden af problemer, kammerat!
- Jamen, det er en grav-’und. Den er ikke særlig stor.
- Du sover med fiskene lige om lidt! 2)
- Jeg skal ikke sov med nogen fisk, jeg er præns og min ’und er blivet væk. I kun fundet dens lort! Dumme danske svin!
- Danmark som republik nu, dit fedladne lille prinsesvin!

***
- Godt du havde taget din
gun med! Republikken rykker nærmere! Kongen er død, folket leve!

Sic transit gloria monarchii!


1) Tog-tale
2) Jep, monarki!

3 kommentarer:

  1. Brilliant! Mesterværk!

    PS: Det var naturligvis hunden, der blev skudt i enden.....

    SvarSlet
  2. Men vi lover at ingen, gravhund som prins, kom til skade udner dette skrift!

    SvarSlet