torsdag den 10. april 2014

Golem



Jeg har prøvet at pille øjnene ud på den golem
fordi jeg troede der var betændelse
i alle dens øjne
hvad siger det om mig at jeg ikke
kan skelne mellem fysiske dimser
og noget virkelig klamt
er jeg gået for langt? Er jeg for meget?
den kan ikke se noget nu og det kan jeg heller ikke
man bliver blind af at onanere
med andres organer
eller måske er det bare et produkt af min fantasi
men det er svært at se en skid
når ens egne såkaldte øjne er dækket af
et afskyeligt lag af golemens overhuds-slim
det stinker
det har gæret for længe

Så ligger man i den grøft igen med fingre
der har været oppe i røven på golem
og slikker dem rene fordi nogen har sagt
at det er godt for noget
og et øjeblik føler man sig helt okay
selvom man mærker det byldede
forstadie til galopperende ansigtspest
man kan man bebrejde nogen
at man ryger i grøften IGEN
når alternativet til ansigtspest er røvkolera
og det mindst utiltalende alternativ til dét er
skingrende vanvid OG ansigtspest OG røvkolera
og jeg er så dum at være helt mig selv
og derfor lider den tort at se alt for klart
det ville være nemmere at pille sine egne øjne ud
i den tro at det var betændte bylder
og jeg kan stå og glo en hel dag
ind i et sort spejl og forvente
at det besvarer et spørgsmål jeg ikke har stillet
og det eneste jeg hører
er at jeg ved hvad min egen part er i den sag

Men jeg nægter at gøre hvad den siger
jeg skal ikke have de lortefingre
ud over mit ansigt igen
og alligevel kan den slå mig ihjel 17 millioner
gange uden at jeg bliver klogere
for det er sådan den er
umulig at slå ihjel og umulig at komme af med
den ser alle sprækkerne
og så trænger den ind overalt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar