I årevis forsøgte jeg at
benægte det, men jo længere, man eksponeres for lidelsens natur, desto mere må
man sande hans ord. Livet ér en lang lort. Buddhisterne har for længst fundet
ud af det. Lidelse ér. At blive skubbet brutalt ud af moderskødet er lidelse.
At vokse op er lidelse. Den evige søgen er lidelse: Efter den eneste ene,
meningen med livet. Kærlighed er lidelse. Arbejde er lidelse. Arbejdsløshed er
lidelse. At fornægte lidelsens realitet er en livslang løgn. Livet er én lang
og pinefuld tilstand af konstant rædsel for, hvornår den næste lidelse må vise
sit ansigt, kun afbrudt af små og kortvarige oplevelser af ekstatisk lykke
eller rolig tilfredshed, som afløses af – du gættede korrekt – mere lidelse.
Ingen, som sandfærdigt skuer ind i sit inderste kan benægte det. Den evige
søgen efter lykke er en kapitalistisk opfindelse, som blot tjener til at holde
samfundets hjul kørende. Livet er en lang lort. Og så kommer Døden, det
ultimative lortejob.
Jeg har allerede på et
relativt tidligt tidspunkt vovet den påstand, at jeg havde en vis kompetence.
Min evne til at indtage alkohol ligger mig i blodet. Jeg er ud af en familie af
professionelle alkoholikere. Fra moders såvel som faders side. Det har ligget
som en latens, en mulighed. Ventet på at blive udviklet, forædlet. Men at tro,
at evnen til at leve sit liv som professionel alkoholiker blot kommer af sig
selv af den simple grund, at man drikker - det er hovmod, arrogance og
selvbedrag! Ingen kunstart kan udvikles til perfektion ved den
blotte udførelse. Det kræver bevidst intention, vedholdenhed. Og en
smertetærskel af en anden verden.
Jeg har altid været
langt mere velfungerende i beruset tilstand. Mere social, charmerende,
udadvendt. Når jeg var ædru, var jeg jo bare mig selv, kedelig, genert og
selvbevidst, så det grænsende til det anale. Om min frisure, min makeup, min
velplejethed, min veltalenhed og opførsel. Og mit arbejde. Og levede aldrig i
nuet. Der var altid i morgen. Det tidspunkt, hvortil jeg skulle stille mit ur.
På den skov af mennesker, jeg skulle passere for at nå mit bestemmelsessted.
Antallet af skift med offentlig transport, og den lidelse, der er forbundet
dermed. Antallet af varer, der skulle indkøbes. Dette var summen af dagens
bestanddele: Antal, logistik, overlevelse. Den tvungne socialisering.
Tvangshyggen. Om den fandt sted på arbejdspladsen eller i øvrige sammenhænge.
Så længe den fandt sted uden alkoholens frigørende virkning, var den inflateret
af tvang og gennemsyret af falskhed. Kun på Baren fandt jeg en frihed. Frihed
til at være mig selv, at holde af mig selv. Den frihed kunne kamme over i
overdreven fuldskab, snøvleri, falden-i-søvn i Baren, opkast og delirium. Jeg
havde ikke fundet balancen. Ikke endnu.
”Med forlov, fru
Sauterne, lad mig blive liiiiii' så fuld som dig, når hun havde fodret
jukeboksen med klingende mønt og dansede tilbage til sin stamplads i baren. Det
var Helles egen omskrivning af Kim Larsens ord i nummeret ”Fru Sauterne”,
hendes indgangsbøn. Og min inspiration.
Med forlov, fru
Sauterne, lad mig blive ligeså fuld som dig; livet gør pishamrende ondt i dag,
mit humør af af lort, lad alkoholen skylle det bort! Livet er en agde, hvor jeg
boede engang, og hvor ingen eknder mig mere. En snedækket gade med bortviskede
fodspor: mine, ved siden af fodsporene af dem, jeg kendte engang, og som ikke
er her emre. Med forlov, Jutlandia, sejl mig væk på en bølge af beruselse, på
duften af en sekstenårig sygeplejerskes kjole. Mod forlov, bartender, lad mig
smide flere penge i jukeboksen, for om lidt bliver her stille. Alt, alt for
Satans stille!
Med forlov, Helle. Lad
mig blive ligesom dig, tænkte jeg. Professionel. Du var Dronningen af Alkohol.
Du bar en brandert med en elegance, som overgår alt andet, jeg har set. Dit
ansigt var altid et ophøjet smil, og ungdommeligt, selv under det gråsprængte,
med et blomstret spænde, kunstfærdigt opsatte hår. Med din karriere indenfor
alkoholbranchen, som må have varet siden tidernes morgen, var du altid smilende
og rank. Du lyste som et fyrtårn.
Jeg havde et arbejde,
der skulle passes. Og gudbevars, det gik da nogenlunde. Men forsøgte jo efter
bedste evne at se udfordringer frem for problemer. Holde den positive vinkel,
tage ja-hatten på. Jeg havde forsøgt at opretholde en vis standard.
Velregulerethed, om man så må sige. Fosrøgt at holde orden i mine alkoholiske
sager. En vis ro, renlighed og regelmæssighed. Jeg drak aldrig inden middag.
Ellers kører det af sporet, var min kalkulation på daværende tidspunkt. Summen
af disse tilstræbelser tilføjer kun livet et grundlag middelmådighed, som ingen
kunst kan trives på.
Jeg havde engang en
onkel Herluf. Han forstod. Han levede i sin kunst. Han havde for længst
erkendt, at han ikke ønskede kone, børn, hus, Volvo og vovhund. Han ønskede
ikke at bjæffe med i koret. Han ville leve sin kunst fuldt ud.
Han fik sig en lejlighed
lige over Bodegaen. Der var, hvad Onkel Herluf skulle bruge. En skibsbriks, et
sofabord. Billeder af letpåklædte kvinder med boremaskiner og motorsave. Der
var Storm P-plakaten med de to vagabonder. Den ene spørger: ”Du, Perikles – kan
du sige mig – hvornår smager en Tuborg bedst?” Og den anden svarer: ”Hver
gang!”
der lugtede altid af øl
og cigaretter. Man kunne høre støjen fra bodegaen nedenunder. Onkel Herluf
opholdt sig kun i lejligheden et minimum af tid. Bodegaen var hans virkelige
hjem. Der hvor hjertet var, vennerne, som udgjorde hans åndelige familie.
En aften sagde han: Jeg
går lige op og lægger mig. Men han kom ikke ned på bodegaen igen, som han
plejede. Vennerne blev bekymrede og så til ham. Han var sovet stille ind på
sofaen. Han døde som han levede. Konsekvent og ude kompromiser, i den verden,
som var hans. Jeg elskede ham, beundrede ham, og beundrede hans måde at dø på.
Så enkelt kunne det gøres.
Hvorfor skulle jeg gøre
det så kompliceret?
Helle gjorde det
ubesværet og enkelt. Hun var virtuos. Hun havde et overskud, som ingen andre.
Hun var altid den, der bød de unge velkommen, de smarte, unge og trendy, der
kom ind, fordi de syntes, den brune bar var hip. Dem, som vi andre vendte
ryggen til, fordi vi hadede deres ungdommelige skønhed og lyse stemmer, som
ikke havde whiskybrandertens tyngde, de unge, som stadig var naive og uslebne
af det nådesløse sandpapir, som udgør livets skole. Helle lærte deres navne
udenad og benævnte hver enkelt, som kom igen, i det øjeblik, de gik ind af
døren.
Baren er et tyngdepunkt,
gadens sorte hul. Alle dem, som faldt i det hul, benævnte Helle ved navns
nævnelse. Som en ekstatisk Sibylle kunne hun pludselig pege på en og sige: Du
falder! Klokken fire om natten, med et ansigt som en kystlinje i ølhavet i
barens fadølsgule belysning.
Helle dømte dem ikke,
disse Barens ubudne gæster. Vi var en del, der gerne så, at vi stamgæster havde
Baren, og ikke-stamkunder kunne udgøre et element af utryghed, som vi ikke
kunne rumme. Men Helle rummede dem, for hun hvilede i sin professionalisme. Det
gjorde vi ikke. Vi var stadig novicer.
Jeg dømte. Mit hoved var
segnefærdigt af domme. De tyngede min sjæl. Alkoholen er dommens modgift.
Sættet, cigaretterne. Med røgen forsvinder dommene op under Barens
nikotinstænkede, brune loft. I det øjeblik, hvor rusen jog dommene ud, jog
tanken om i morgen ud, planlægningen, overlevelsen - i dét øjeblik var jeg
velsignet og følte en renhed som var det øjeblikket hvor englen hviskede i
Marias øre, at hun skulle føde Guds Søn. Da nikkede jeg til korset over hjorten
på Jägermeisterskiltet over baren, og løftede mit glas.
En morgen vågnede jeg i
min seng med et hoved så ondt. Lyset kastede brændende spyd gennem
mine øjne. Det var så skarpt som tusinde sole, og alverdens anger og skam
udspaltedes i mit sind. Tømmermændene bredte sig som et klamt, ækelt tæppe over
min krop. Jeg blev kastet tilbage I sengen af al denne råddenskab. Men alderen
forsvinder ingen skam, ingen lidelse med den opsparede erfaring, den
akkumuleres. Jeg havde altid peget min alkoholisk-hykleriske finger af dem, som
knapper en Fine Festival eller en Elefant op på sengekanten inden de crasher,
for at den er bruset af og klar til at blive rakt ud efter, endnu før de åbner
øjnene og drukket I ét drag. Som om de var dårligere alkoholikere end en
velreguleret en som mig. Men denne morgen lå tømmermandstæppet så tungt over
mig, at jeg ikke ville nå ud i køkkenet og ind i køleskabet uden at falde på
vejen. Alt hvad jeg ønskede, alt hvad jeg kunne længes efter, var en afbruset
Elefant ved min side, som kunne redde mig ud af denne pine. Så ville al denne
elendighed mildnes og jeg ville kunne rejse mig fra dynen som en skidden Fugl
Føniks. I live, og i stand til at nå ud i køkkenet og skænke mig et livreddende
glas hvidvin. I stedet brækkede jeg mig ud over dynen. Det var rødt af vinen
fra i går. Åh ja! Jeg huskede nu, at jeg sad alene i går og havde nedsvælget to
sækkepiber, mens jeg sad og sagde undskyld til månen for alt, hvad jeg
nogensinde havde foretaget mig. Undskyld for dét der og dét der, til ham der og
hende der for dét der og dét der, med månen som stedfortræder med dens altid
grafisk præcise og ikke-dømmende ansigt! Der var ikke en halvfordøjet klump at
se i opkastet. Jeg havde intet spist. Dertil var det kommet. Hvis det var
muligt at nå et klimaks af skam, så måtte det være nu, hvor jeg sad med en dyne
der udgjorde en skål for det opkast, der netop var væltet ud af min beskidte
kæft.
Hvordan ville Dronningen
af Alkohol have tacklet en sådan situation? Hvordan førte Helle sin
husholdning? Med ophøjet mine, forestillede jeg mig, rejste hun sig fra sin
seng og satte sig med royal rankhed ved sit morgenbord og skænkede sig sin
morgenvin med ypperligt beherskede hænder. Hun ville heller aldrig have drukket
sin vin direkte af kartonen. Det lykkedes mig at rejse mig fra min bebrækkede
seng. Jeg bar dynen ud på badeværelset med hænderne rakt frem, som bar jeg en
juvel på en pude. Jeg ville skylle dynen før jeg gjorde noget andet, som en
straf til mig selv for min skammelgie opførsel. Men jeg måtte, jeg måtte have
en drink, før det var muligt at foretage mig noget, som involverede en
målrettet handling fra et punkt til et andet.
Jeg...måtte...have...den...drink!
Det vendte sig i mig ved
lugten af det opkast, der steg op fra dynen efter at den havde absorberet
varmen fra badeværelsesgulvet. Men manglen på maveindhold fremprovokerede kun
en skarp, syreagtig smerte.
Jeg tumlede ud i
køkkenet, støttede mig til karme og møbler undervejs. Så åbnede jeg køleskabet
med den ene hånd, mens jeg klamrede mig fast til kanten af det med den anden.
Med rystende hånd fandt jeg en dåseøl, og brækkede en negl, da jeg satte
fingeren under ringen for at åbne den. Men jeg var ligeglad med smerten. Den
kølige hvæsen, da jeg åbnede øllen, var som et kærtegn i mit øre. Og
den perlende kølighed, da den løb ned i svælget var velsignet. Jeg lod mig
glide ned på køkkengulvet I et forstadie til småtipsy lettelse. Det var som en
syndsforladelse. Efter et øjeblik kunne jeg gå ud på badeværelset igen og
skylle bræk-dynen under bruseren.
Vil der komme en dag,
tænkte jeg. Vil der komme en dag, hvor jeg vågner med Elefanten ved min side,
og jeg ikke ænser mit eget skidt? Hvor jeg er ligeglad? Hvor jeg ligger i min
seng og drikker stærkere og stærkere drikke, fuldstændig ligeglad med omgivelserne
og mig selv og mine kropsfunktioner? Vil den dag komme, hvor jeg dør af druk i
mit eget bræk og lort? Eller vil jeg lalle mig gennem resten af tilværelsen som
alkoholdement på et kommunalt plejehjem.
En del af mig gøs ved
tanken, en anden var slet ikke skræmt. For jeg havde krydset en grænse i dag.
Den øl jeg nu drak inden solen stod højest på himlen, indvarslede en ny tid.
Jeg vidste, jeg burde
spise noget. Men jeg havde mere lyst til at øve mig. Jeg skænkede en ny øl i et
glas, nu med lidt mere værdighed. Forsøgte at holde skænkehånden rolig. Jeg
mærkede en dyb længsel rive i mig fra dybet af min sjæl: Længslen efter at leve
mit potentiale som kunstner fuldt ud.
”Når du først har
sagt farvel
så kan du ikke komme
tilbage”
tænkte jeg. Det var fra
Kim Larsens ”Forklædt som Voksen”. En af Helles yndlingssange. Når hun spillede
den plade på jukeboksen, og hun dansede og smilede og vuggede, så var det som
en svalende sommerregn. Tekstens blide melankoli, melodiens poetiske berøring
af Barens atmosfære. Lyset blev lidt skønnere. Og Helle smilede og dansede på
tåspidserne fra jukeboksen og tilbage til bardisken. Hvordan holdt hun
balancen. Alene dét!
Jeg spillede stadig
skuespil. Jeg spillede med på samfundets spil, og det drænede min sjæl. Jeg
opretholdt en falsk facade i stedet for at følge mit kald og hengive mig til
min kunst. Det rev mig over i to lige grimme og ufuldendte dele. Så tror
Fanden, at jeg ikke kunne bære min brandert. At mestre det – som Helle, som
onkel Herluf – det krævede fuld hengivenhed til flaskens ånd!
Her havde jeg rendt
rundt med en småborgerligt lummer tilfredshed over min egen velregulerede
bekvemmelighedsalkoholisme, som ikke var andet end en parodi, når det kom til
stykket. Det var jo en pauver opvisning. Professionel alkoholisme krævede en
langt større kompetence end den jeg hidtil havde leveret. Den respekt, som
onkel Herluf og Helle havde nydt, som indebar en øjeblikkelig respekt fra både
bartender og de øvrige gæster i kraft af deres stampladser og servering præcis
som de ville have det – på sekundet! Og ve den, som serverede en kold fra
kassen, hvis stamgæsten krævede en lunken fra skabet! Den respekt havde jeg
ikke gjort mig fortjent til.
Hvad afholdt mig fra at
gå hele vejen? Det gjorde Mammon, det gjorde materialismen, opretholdelsen af
facaden. Jeg var forklædt som ædru. Jeg opførte mig pænt på arbejdspladsen, jeg
svajede ikke foran kopimaskinen, snøvlede ikke i telefonen. Jeg var
velpudret, velfriseret. Men hvad kom det mig til gode? Jeg var alligevel et
udskud, aparte. For jeg længtes ikke efter hjemmets trygge arne med vovhund og
Volvo og trillen rundt med en barnevogn. Jeg længtes efter KUNSTEN. Det var
flasken, der besvarede min sjæls kalden, intet andet.
Jeg havde en lejlighed
på Frederiksberg, på grænsen til Vanløse. Jeg havde et garderobeskab fyldt med
præsentabelt arbejdstøj. Tre fjerdedele af min løn kanaliseredes ind i disse
emner. Et salg af lejligheden og en opgivelse af den evige shopping af
arbejdstøj, makeup og smykker ville kunne købe mig måneder, ja, måske år af
frihed til den fulde dedikation til mit sande kald.
Jeg sad ved bordet i mit
spisekøkken og så rundt på køleskabets facade af børstet stål og ægte kunst på
væggene. Køkkenapplikationerne – espressomaskine, blender osv., Eva Trio
gryderne som aldrig var i brug, vitrineskabenes udbud af glas og porcelæn. Og
jeg så på øllen i glasset, røgen fra min cigaret, som dannede fine mønstre i
solstrålen. Hengivenhedens placering var ikke til at rokke. Jeg drak øllen ud,
hentede en ny, og den skummede i glasset. Der manglede noget skarpt, og jeg
hentede en Aalborg Akvavit i fryseren og skænkede den i et krystalsnapseglas,
som med lethed ville kunne afhændes på auktion og udskiftes med 2-kronersglas
fra marskandiseren.
Dovenskab og nøl er
strenge herrer, når de kommer til at ofre alt for sin kunst. Der krævedes en
beslutning. Og beslutningen forstyrres af frygten for at fejle med sit
forehavende. Det er den frygt som afholder de fleste fra at foretage den
afgørende valg. Var det nu jeg skulle springe ud på det dybe med risikoen for
fiasko, eller forblive i hamsterhjulet og for altid være en luset amatør, men
på sikker grund? Middelmådighed eller storhed? I køkkenets solstråler traf jeg
det valg. Jeg lagde ligegyldigheden og splittelsen bag mig.
Det var en strid kamp.
Det var en utrolig disciplin, det krævede alene at holde flasken stille, efter
den var knappet op om morgenen. Det var med pianistens fingerknæk, inden han
rammer den første tangent, med munkens tredje øje fæstnet mod glasset, som
øllet skulle falde fejlfrit ned i, samtidig med at der dannedes den rette
mængde skum. Som en bokser skulle en del af min krop være i dynamisk bevægelse,
mens en anden del af min krop skulle være fast koncentreret om modspilleren,
som her udgjordes af mine rystende hænder. Som forfatteren skulle jeg hver dag
skrive min historie på ny, som billedkunstneren var det mit ansvar at se dagen
i det rette perspektiv og som altid matchede den strågule hvidvin, den
okseblodsfarvede rødvin, det korngyldne fadøl, den dunkle, tusmørkebrune
bitter. Som keramikeren skulle krukken holdes i balance, mens drejeskiven
drejede, og den drejeskive var verden selv, der snurrede. Som gourmetkokken
skulle jeg hver dag erkende grundsmagen af den lange, lunkne lort, som udgjorde
livet selv og finde de rette komponenter til at overdøve dens gennemtrængende
smag.
Drikkekunsten skulle
opøves i et tempo, der ikke gav bagslag. Gik jeg for hurtigt frem, kunne jeg
miste herredømmet. For langsomt, og ånden kunne blive doven. Respekten fra
kollegerne opnås ikke ved maniske udbrud af kreativitet, ved pludselige og
forbigående indspark af inspiration, men ved ihærdigt, vedholdende arbejde. Jeg
øvede mig med mine kolleger, og jeg øvede mig alene. Særligt morgenseancerne
krævede fuld koncentration.
Jeg savnede en mentor.
En sparringspartner og fortrolig. Det skulle ikke være en af drengene nede fra
Baren. Jeg ville aldrig betro dem at sparre min lillefinger, for så ville de se
det som en opfordring til at kravle lige ned i trussen. De er ikke særligt
nuancerede på den måde. Og den professionelle alkoholisme er desværre ofte et
mandefag. Så i tankerne konsulterede jeg Helle.
For eksempel på
sengekanten:
”Op lille Britta, op og
slå på tromme! Ja, lille Helle, ja nu skal jeg komme, skal du så sige, ikke
også skattemus, den der lediggang er roden til alt ondt, og øller er roden til
alt sundt. Hører du efter skat? Nej ved GUD hun ikke hører efter, hun ligger og
snuer, gør hun (hun trækker op i min næse med fingrene) Ja, det var godt lille
Britta. Er vi skidtmads? Skal vi ha' vores morgenmedicin? Nej det ved GUD,
lille Britta, den bliver ikke serveret på sengekanten, vi skal SELV ind og
skænke den, kan De tro, unge dame. Har lille Britta lidt kvalme? Skal hun ud og
snakke med Ulrik i den store, hvide telefon? Hi hi hi! Som man ligger, så reder
man. Nej, som man redder, så... Nej, op i røven med det, gå du ud og bræk dig,
skat, så tager jeg en lille én imens.”
Ved morgenbordet
kommenterede hun min skænketeknik:
”Britta, Britta! Se nu
der. Du ryster jo på hænderne gamle tøs. Hør her, skat. Du sku tage at slappe
af i overarmen mens du ligesom låser håndleddet, ikke. Forestil dig at du har
et...ja, nu tabte jeg sgu tråden. Et hvad hedder det, elasti-hik-bind!
Hi hi hi! Ja, sådan der. Så hælder du, stille og roligt, ja ikke SÅ stille og
roligt. Op i tempo. Lidt stillere. Ja, sådan der. Næste gang skal vi ha' lidt
mere skum i glasset. Det skal skumme lidt mere. Når du kan det der med den der
arm, så sætter vi sgu overbygning på. Så holder du glasset på skrå med den
anden hånd, så vi får et ORDENTLIGT skum, ikke det der...bøsseskum. Vel skat.
Det er godt. Skål!”
Og om eftermiddagen, når
det var tid at gå på Baren, så coachede hun mig ud af den altid opdukkende og
uhåndterlige frygt, frygten for at miste kontrollen. Alkoholikerens stage
fright. Så dukkede hun op, ud af det blå, måske endda iklædt pink og
mintgrøn sportsdragt fra 80' erne:
”Op med knæene, hop,
hop, hop! Er du en vinder eller en forsvinder? Op med hagen, brystet frem
(hosteanfald) Ja, det er ikke Helle, der skal ud på banen, helle-dig-vis, som
vi si'r. Men jeg kan godt sige Britta at Helle har været på både den ene og den
anden banehalvdel, hvis man forstår sådan en lille én. Skål! Gamle Helle kan
nok lære lille Britta et eller to trisk...tricks. Så Britta kan godt stramme
op, blev der sagt. Op med hagen, ind på baren, og det er lige nu!”
Hun sad ved siden af mig
og guidede mig til at drikke i det rette tempo. Hun holdt min ryg rank, når jeg
sad på barstolen. Hun var min engel.
Se derop, hvor røgen
ligger tæt oppe i loftet. Måske kan du se hendes ansigt. Ja, lige dér. Det var
det ansigt, der fik mig til at erkende min længsel.
Jeg kan se den længsel i
dine øjne, min pige. Den gnist, der aldrig har fået lov til at blive til en
levende ild. Du passer ikke ind. Men du gør intet væsen ud af din
utilpassethed. Du går uanseligt rundt med en sjæl, der er splittet i to dele.
Jeg siger dig: hvis den ild ikke får lov til at brænde frit, vil den brænde dig
op i stedet. Jeg kan se den måde, du holder om glasset på. Som om du ikke vil
slippe det igen. Som om du vil dø, hvis du giver slip. Du har kunsten i dig.
Lige nu er du som en sømand, der længes efter havet, men er tvunget til at
pløje en landmands jord. En tung lerjord, der klistrer til din plov. Du er
malplaceret og tynget. Jeg kan se det på den lettelse, den fred, der breder sig
over dit ansigt, når du har taget den første slurk af din drink. Den længsel.
Du er det sted i dit
liv, hvor du har lyst til at give op. Resignere. Du er ved at lade dine øjnes
lys gå ud. Lidelsen har lagt sig over dit sind, og du er ved at bukke under for
den. Du kan mærke lortesmagen i din mund.
Er det ikke rigtigt,
hvad jeg siger? Du længes efter at give slip. Kaste fortøjningerne og lade dig
flyde. Sætte nye standarder. Du har aldrig trivedes med de regler, som
hamsterhjulet byder dig, vel?
Se på mig. Jeg kan dø i
morgen. Man bliver ikke gammel i den her branche. Men jeg gik ind i den med
fuld bevidsthed om branchevilkårene. Og jeg har gjort det godt. Jeg rejste mig
til the occasion. Jeg vil gøre det godt lige til den dag, jeg
stiller træskoene, min pige. Du vil aldrig se mig svaje foran jukeboksen. Jeg
holder balancen. Jeg ryster på hænderne om morgenen, men jeg kontrollerer min
rysten med min bevidsthed, og det er netop den forskel, der gør mig til
professionel. Jeg gik ind i den her business med fuld kontrol. Jeg ville være
Dronningen af Alkohol. Og det blev jeg.
Hvis du vil, kan jeg
lære dig op. Men du skal ville det. Ikke noget pis med at stå af midt i det
hele, fordi du synes det er hårdt. Jeg vil ikke høre noget
klynk. Hvis du vil være kronprinsessen, går du all in. Hvis du går
med mig, bliver du den bedste. Nogensinde. Overhovedet!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar