Dette er en
procesorienteret novelle. Den begyndte med at jeg fik ordet
”Cougarnatten” i hovedet og tænkte at det var en god titel og
begyndte at skrive på den. Så fik jeg lyst til at inddrage mine
skønne Fjæsbogsveninder og høre, hvem de syntes var nogle dejlige
mænd, for ar skrive dem ind i novellen og gøre det inden klokken
21.30. Jeg overskred min tidsgrænse en smule, men det var vildt
sjovt. I love you, ladies. Den er corny og ikke spor perfekt, men den
her går ud til jer:
Cougarnatten
Hey du. Ja dig, 40plus. MILF! Du
er for lækker. Kom ud af de joggingbukser nu. Vi kan godt lide din
krop når den har født fire børn. Den er skøn. Blød. Forstå det
nu, sagde Drengen.
Han var klædt i en dybblå
skjorte af blødt fløjl og man kunne se hans glatte bryst under den.
Hans hår var halvlangt og bølget, og han havde en guldring med en
diamant på den ene lillefinger. Han var klædt i stramme bukser, og
hans sko slanke og skinnende i blankt, mørkt læder. Hans øjne var
skjult under en baseballcap, men hans læber var sensuelle. Ved
siden af ham sad en rigtig James Dean. Hvid t-shirt, blå jeans og
cowboystøvler. Hans mørke hår var redt op i en rock'n'roll
anderumpe, og han smilede på den der skæve måde. Ved siden af
James Dean sad en rigtig black metal baby i en sort Satyricon t-shirt
og sortgrå jeans og 14-huls Docs. Hans lår var veltrænede og
hvælvede sig yndefuldt under de stramme jeans, på en måde så
enhver kunne ane en lige så yndefuld mås bagpå. Hans hår var
halvlangt, glat og sortfarvet, og hans blik var fast. Ved siden af
Black Metal Baby sad Østens Prins med sin mørke lød og selvsikre
smil, hvid åben skjorte og guldkæde på sit behårede bryst. Man
vidste at hvis man havde et støvkorn på hånden, ville han tage den
og puste det blidt væk. Og ved siden af Østens Prins, denne her
aristokratiske unge mand i hvidt jakkesæt med benene elegant
krydset, så man kunne se de blanke, hvide laksko. Hans handskeklædte
hånd førte et slankt cigaretrør i mammutelfenben op til munden.
Hans hår var redt stramt tilbage, og hans øjne var omkranset af
sort sminke. Han var kommet lige fra de brølende tyvere. Til dig.
En rastafyr fyrede op under en
kæmpe joint. Han smilede flabet og tog et dybt hvæs. Hans øjne var
funklende som sorte diamanter omkranset af dreadlocks under en grøn,
gul og rød strikhue. Et rigtigt Rimbeau-rip-off, anæmisk, slank,
med pjusket digtergarn sad i et hjørne med et glas absinth foran sig
med fjerpen og det hele. Det var dig han skrev om, honey. Hvis du gik
hen til ham med en drink, så ville han skrive et til med det samme.
Der var det vildeste line-up på
scenen. Depeche Mode sparkede ballet i gang. Dave Gahan var klædt i
sorte læderbukser, som sad stramt om hans ben og overlod intet til
fantasien, mens han croonede:
”Do we have to wait till our
worlds collide?
Open up your eyes – you can
turn back the tides
dont say you want me, don say
you nedd me
dont say you love me – it's
understood”
Og Martin Gore fyrede den så
meget af på sin guitar, hans gyldne hår, der var linet perfekt op
med gelé I begyndelsen, blev vådt af sveden og gled ned i hans
pande
Så gik David Bowie på, og hans
firserhår faldt sensuelt over de tofarvede øjne, og han sang:
”You are my moon, you are my
sun
tonight the zeroes are singing
for you
yes the are
tonight the zeroes are singing
for you-hoo-hoo”
Og det var ærgeligt, at der kun
var ét nummer til hver, men sådan var det for det var Cougarnatten.
Discokuglen sendte diamanter rundt i lokalet og der var en diamant
til hver eneste kvinde i lokalet. Hvis nogen missede en, samlede
Nicolai K Jensen dem op og gav den til dig, og så gik Marilyn Manson
på, og han sang:
”Kamikaze into your
soul”
David Duchovny rappede sammen med
Eminem mellem numrene, hvor lækker du var, og hvis du var med i
”Californication” eller ”8 mile”, så ville de helt klart
kneppe dig. Christopher Walken gav et funky dansenummer imens iklædt
hvid og svedig skjorte og et rødt bandana om panden; han havde lært
noget street dance siden sidst, og hans jeans sad sindssygt godt og
overlod intet til fantasien. Elvis stod ved siden af dig og du kunne
mærke hans hofter mod dine og han hviskede lige ind i dit øre: ”Det
var mig han lærte det af. Skal jeg vise dig, hvordan jeg gjorde?”
Ralph Fiennes og Sean Connery
bemandede scenen med et uddrag af Shakespeares ”Macbeth”, 5. akt,
scene 5. Ralphs øjne var gennemborende og rene, og hans stemme,
sammen med Seans sofistikerede britiske røst, reciterede unisont:
”To-morrow, and to-morrow,
and to-morrow,
Creeps in this petty pace from day to day,”
Creeps in this petty pace from day to day,”
George Clooney og Hugh Jackman
overtog med samme Shakesperianske skønhed:
”To the last syllable of recorded time;
And all our yesterdays have lighted fools”
Og Yul Brynner med
russisk-amerikansk autoritet svang sig ind sammen medColin Farell med
nutidsaffektion
”The way to dusty death. Out, out, brief candle!
Life's but a walking shadow, a poor player,
That struts and frets his hour upon the stage,”
Og
Christian Slater sammen med Andrew McCarthy indtog de sidste,
Signiphikante linjer med shakesperiansk ophøjethed:
”And then is heard no more. It is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing.”
Og Benicio Del Toro slog sig på
sit behårede bryst som en primal og råbte YEEEEAAAHHHHH!!!!”
Findes der noget mere smukt end
dette, som viser os verdens illusoriske natur? Men festen var ikke
færdig efter dette display af ophøjet europæisk kultur, for der
var et es i ærmet mere til damerne, og det var selvfølgelig ikke
det man forventede, for et band med en sexchange forsanger tog
scenen, Transgender Dysphoria Blues. For hvad er køn andet end det
vi selv gør det til? Det er derfor vi kan svinge os mellem kønnene
som Tarzan og Jane i lianerne og skide højt og flot på
konventionerne og selv definere hvem vi er.
Ricki Hall tog opvasken i bar
overkrop sammen med et korps af tatoverede og piercede goodiepals. De
var SÅ gode til at vaske op! En mandearm med tydelige vener og
markente hår brød pludselig ind i dit synsfelt og tilbød et fad af
afrodisiske shots. Måske granatæble, måske litchi eller passion,
ligemeget, de var berusende, og den arm, der rakte dem mod dig, var
smuk og kyssevenlig og det viste sig, da du havde kysset dig op af
den, at det var den smukkeste, skæggede fyr, du nogensinde havde
set, og han snavede dig så lækkerskægget helt i bund!
Men nu tog den skønneste,
senede, benede fyr tog scenen, og det var Iggy Pop, og han sang:
”I'm a dead rock star”
og det var selvfølgelig cluet
til Jim Morrison om at komme på scenen i det svedigste par
læderbukser, verden nogensinde har set!.
Hvad kunne gøre nogen mere
liderlig end det? Bortset fra Søren Gehlert Schmidt, som er den mest
funky lækre digter, verden nogensinde har set. Det kunne Joakim
Thåstrøm selvfølgelig straks picke up på, og han sang med den
mest intense, gennemtrængende Thåströmske svenske punkede
lidenskab:
”Ingen sjunger blues som
Søren G Schmidt
ingen sjunger blues som Søren
G
hans röst skær som en kniv
hans röst skær som en kniv
en skriver blues som Søren G”
Ude på græsplænen sammen med
John Bender til tonerne af Simple Minds ”Don't you forget about
me” rakte du armen triumferende i luften og råbte: ”JEG ER
DEN FUCKING BEDSTE!” og John Bender tog dig i sine
skovmandsskjortearme og sagde:
”Gu er du så. Du er fanme så
lækker!”
Ingen kommentarer:
Send en kommentar