mandag den 11. august 2014

Hej guys’n’chicks!



Nu er det ved at være tid for at poste den første smagsprøve på novellerne. Jeg vil begynde med samlingens første – titelnovellen ”Mod solnedgangen”.

Det er lidt syret at offentliggøre et uddrag – lidt som at poppe en flaske champagne og få taget sin mødom på en gang. Spændende, men nervepirrende. Denne var blandt de første noveller, jeg skrev til samlingen, så jeg har haft den under huden længe. Og jeg glæder mig til forhåbentlig at få respons fra jer derude!

Den handler kort fortalt om en fyr, der vil have en kæreste NU – og det skal være hende hér! Han har allerede forestillet sig, hvordan det hele kommer til at foregå:

Han tager hende med storm, og installerer hende i sit hjem, som han har indrettet det, således at hun kan indrette det færdigt. Som en rigtig kvinde. Før de får børn. HAN ved, hvor skabet skal stå – men HUN må godt vælge farven på det. Men det der virkelige liv er ikke helt så medgørligt – uanset hvor mange positive bekræftelser, man har lavet, og hvad lifecoachen har sagt…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar