søndag den 27. november 2011

Satire fra arkivet: Livingstone i junglen

Tegneserie, tv-zapning, 2008. (Tegneserierietegnerinden har drukket en lille øl og røget en stråhat, derfor billed- og tekstkvaliteten)

Jan Gintberg-show:

Jan Gintberg: ”Jeg bliver nødt til at spørge Carsten…”

2.

Mig (fuld, skæv): ”Tihi, det er overskægt! Stridt, gult og fedtet under næsetippen på små sure mænd fra Jylland!”

3.

(Zapper til næste kanal): ”Hi ho, hi ho, on compromise we go!”

4.

Jan Gintberg-show:

Niels Hausgaard: ”Man kan ikke lave satire på Anders Foghs noget-for noget-politik, det ville bare normalisere den.”

5.

Mig: ”Hep!”

(Zapper til DR2, litteratur-program, mand med stor næse*, taler om sit forhold til Jokerens lyrik:)

6.

Bukdahl: ”Det peger alle mulige steder hen. Det er sådan nogle sprogspil…”

Studievært: ”Det lever muligvis op til de formelle krav, sådan som man siger. Ja, rim er jo i sig selv ikke noget som helst – det er jo et formelt greb…”

7.

Paneldeltager: ”…men fastholder du ikke dermed kunsten … er det ikke noget medie-lir?”

8.

Bukdahl: ”Jeg bevæger mig ud i Jokerens lyrik – tør jeg indrømme det – som en Livingstone – en antropologisk forsker – og hvilke mærkelige dyr finder jeg ikke der i junglen!!”

9.

Studievært: ”Men jeg er nu sikker op, at om 50 år, så er det stadig Sophus Claussen man tager ned fra hylderne!”

*som jeg først årevis senere identificerede som Lars Bukdahl. Genkendte ham på næseformationen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar